Vedno več berem in poslušam o iskrenosti blogerjev, o plačljivih objavah, o nekredibilnosti. Verjetno jaz teh stvari opažam več, kot moji bralci, pa vseeno se mi zdi prav, da se dotaknem te teme, da povem svoj pogled na ta (ne tako lep) svet blogerstva. Podjetja so ugotovila oz. v Sloveniji počasi ugotavljajo, da smo blogerji lahko dobra reklama. Ne samo dobra, poceni, efektivna reklama ampak tudi z merljivimi rezultati, kar noben oglas v reviji ni. Zasipavajo nas s ponudbami, takšnimi in drugačnimi na dnevni bazi. Ene so super, ene so tako tako, ene so bolne, ki jim osebno še odpišem ne in to zelo malo ljudi dejansko ve.
Veste česa je mene kot blogerke najbolj strah? Ne tega, da ne bom vedela kaj napisati ali, da bom deležna nesramnih komentarjev (ki sem jih itak). Najbolj me je strah, da bi ljudi nekaj nasrala, da bi nekaj zapisala, kar se bi na koncu izpostavilo za napačno.
Ta zapis bi morda lahko šel tudi v bjuti del, saj se ravno v teh sferah pojavlja največ testiranj in če nisi previden, se ti zelo hitro lahko zgodi, da zasereš, da prehitro nekaj oceniš, da nisi čisto iskren pri opisu. Pred nekaj dnevi mi je dal za misliti zapis blogerke Ane v eni skupini: »Huda beauty je danes objavila “super” recept za domač piling. Boli me ko gledam, da taki influencerji pišejo take neumnosti. Oseba z miljoni sledilcev, ki si bodo zdaj ta piling delali doma, bi lahko bila bolj odgovorna. Torej recept za super domač piling vsebuje itak limono in rjav sladkor, pa mislim da med. Med je edina sestavina, ki lahko gre na obraz kot maska od teh treh naštetih. Super je za vse tipe kože, poskusite. Res ima dober efekt…«. Anin blog lahko najdete tukaj in verjemite mi, da boste našle veliko uporabnih nasvetov.
Da povzamem, nisem razmišljala o limonah, medu in sladkorju, ampak o odgovornosti. Sem jaz čudna, ker ne sprejemam sodelovanj, kjer bi morala pisati kuharske recepte, pa nisem za kuhanje? Ali ker ne želim pošiljati svojih blog objav v pregled? Po drugi strani pa največji influencerji na svojem področju gladko svetujejo recepte, ki so ne samo neučinkoviti, še nevarni? To je zgolj en primer v množici, ki meče slabo luč na vse bloge. Res je, danes se odločajo ljudje za pisanje bloga, da bi postali slavni, da bi živeli od pisanja recenzij in potovali po svetu zastonj. Še vedno verjamem, da to ne pomeni, da so vsi blogerji nekredibilni. Veliko nas je, ki bomo raje rekli ne, ki se bomo prijazno zahvalili, kot napisali, da je pa nekaj noro učinkovito. Niso vsi blogi Salomonovi oglasniki, niso vse vsebine plačane, dogovorjene in načrtovane, če pa je tak blog, da so pa hej – obstaja druga stran.
Da se obrnem malo na drugo stran, postavim v drugo vlogo. Če gledam tv reklamo, kjer me prepričujejo, da se znana igralka (miljonarka) sama barva z barvo za lase za domačo uporabo in temu verjamem, sem si kriva sama. Če berem bloge, kjer jih navduši VSE, je pa kriv bloger? Ne, še vedno sama, konec koncev reklame na televiziji bistveno težje preskočiš kot da zapisa ne prebereš. Večina blogerjev nas že uporablja pripise, da je objava nastala v sodelovanju z nekom, večina nas je pazljivih pri uporabi izrazov kupil, dobil, testiral in predvsem verjemite mi, nas večina 90% ponudb zavrne, zato prosim, ne posplošujmo. Imamo pravico izbirati kaj beremo, kaj spremljamo in kaj gledamo. Ne samo pravico, vsi možni algoritmi na družbenih omrežjih se trudijo, da bi jim mi morali plačevati, da vi sploh vidite naše objave.
Pametno izbirajte čigave nasvete boste poslušali.
Brez komentarjev