Včasih razmišljam, če bo moj otrok svojim otrokom govoril o težkih časih v otroštvu, kot je to včasih veljalo za 5 kilometrov po snegu do šole, le da bo on rekel, da mu nisem dovolila telefona pred 5.razredom ali, da je wi-fi včasih slabo delal.
O teh modernih »tragedijah« je bilo govora tudi na letošnjem Weekend Media festivalu. Na prvo strokovna konferenca namenjena nam, ki se ukvarjamo z marketingom in mediji, je letos ponudila tudi predavanje dr. Ranka Rajovića pod pokroviteljstvom Huaweia. Čeprav je bilo predavanje v terminu, ko je bilo v drugih dvoranah, kar nekaj zanimivih predavanj, se je v tej iskalo mesto več in po mnenju mnogih udeležencev bilo najboljše predavanje letošnjega WMF. Nekateri so ostali malo šokirani, kakšna mlada mamica tudi na robu solz, a vsi skupaj smo celo predavanje zavzeto poslušali in prikimavali.
Če ste že imeli priložnost poslušati dr. Ranka Rajovića veste, da hitro očara publiko s svojim nastopom, predavateljskimi metodami in načinom kako nas spodbuja k razmišljanju ter prav s tem pokaže kako je repetativno učenje, ki je danes primarno v našem šolskem sistemu zgrešeno v primerjavi z asociativnim.
Najpomembnejše obdobje za ravoj možganov je od prvega do četrtega leta.
Rajović je prepričan, da otroke danes preveč ščitimo, še posebaj od igre. Tukaj smo bile mame še malo bolj izpostavljene, ker smo znane po pretirano zaščitniškem obnašanju, tudi ko pride do igre otroka in očeta. Rajović nadaljuje, da se možgani razvijajo z gibanjem oz. se takrat v možganih povezujejo različne regije.
Najslabši prizor, ki ga Rajović lahko vidi je večji otrok, ki se še zmeraj vozi v vozičku in medtem gleda v tablico ali telefon.
Najbolj zaskrbljujoče informacije so, da bi naj danes vsaka generacija prvošolčkov bila slabša od predhodnih dveh po motoriki, koncentraciji ter besedišču in ko tem informacijam dodamo dejstvo, da je danes vse prej kot lahko biti starš, pridemo do zaključka, da je nekaj treba spremeniti. Tudi sama se neprestano sprašujem kaj in kako, kaj je prav in kaj ni in priznam, da mi pogosto še najbolj zmanjka doslednosti pri določenih »pedagoških« metodah. Današnji hitri stil življenja, služba in obveznosti so razlogi, da se otrok pogosto »rešimo« z uporabo ekranov. Eni bolj pazljivo izbirajo vsebine, ki jih njihovi malčki gledajo, drugi spet nimajo pojma, da lahko otrok zelo hitro zaide na čudne posnetke in zelo nasilne igre. Vse v vsemu se veliki večini staršev danes dogaja, da so ekrani postali začasni izhod v sili, ki pa našim otrokom vsekakor ne prinaša nič dobrega.
V pogovor z dr. Rajovićem po predavanju mi je v mislih najbolj ostala preprosta računica – pol ure na ekranu, eno uro zunaj in pri tem vztrajati dosledno! Brez tistih klasičnih: »Včeraj nisem nič, lahko danes več?« ipd. Takoj sem se spomnila zime, ko gremo od doma in se vračamo domov po temi. Otroku moramo dovoliti, da mu je dolgčas. Moramo mu dati možnost, da se zaigra, saj je glavno delo otroka do 12.leta prav to – IGRA!
Rajović ni čisto kategorično proti novim tehnologijam, nasprotno. Po svojem programu učenja skozi igro imenovanem NTC sedaj razvija aplikacijo NTC Skočko, ki bo uporabljala različne metode po NTC programu, ki je najbolj znan po nelogičnih zgodbicah.
Možgani najboljše delajo, ko je nekaj nelogično. Asociativne regije v možganih so narejene za kreativnost in divergentno razmišljanje. Če uničujemo asociativnost, uničujemo tudi to dvoje.
Kljub temu, da je Rajovićevo predavanje bilo naslovljeno za digitalno dobo, sem prepričana, da ko se malo poglobiš v razumevanje teh principov, hitro ugotoviš, da veljajo kadarkoli. Res pa je, da je danes tehnologija vse prepogosto uporabljena v napačne in predvsem neproduktivne namene.
Brez komentarjev